Menu

Νεκτάριος Τυράκης: Ο Ευφυής!

    Είναι ένας από τους πολυαγαπημένους μας στιχουργούς, οι δημιουργίες του έχουν συντροφεύσει πολλές προσωπικές μας στιγμές, η φωνή του μας έχει κρατήσει συντροφιά πολλές μέρες και νύχτες, οι δισκογραφικές εταιρίες εδώ και 25 χρόνια τον θεωρούν ως άνθρωπο «διαμάντι», στον τομέα του είναι ο Νο1 σε όλη την Ελλάδα έχοντας το μοναδικό χάρισμα του Μίδα, με ότι καταπιάνεται το κάνει «χρυσό».
    Ο Νεκτάριος Τυράκης είναι ένα μοναδικό παιδί, ένας πραγματικός καλλιτέχνης, ένας σπάνιος φίλος, και ένας πολύτιμος άνθρωπος. Δεν είναι απλά η πολυετής φιλία μας που με επηρεάζει και εκφράζομαι τόσο διθυραμβικά γιε εκείνον, είναι η προσωπικότητα, η εργατικότητα και ο μοναδικός του ζήλος που τον έφτασε εκεί που είναι σήμερα.
    Ξεκινώντας από την Άρτα, την γενέτειρα πόλη του, ο Νεκτάριος άρχισε να εκφράζει τις μουσικές του ανησυχίες κάνοντας ραδιοφωνικές εκπομπές στο Radio Arta (1988) και  έπειτα στο Art Fm (1989). Κατεβαίνοντας στην Αθήνα για να σπουδάσει «Επικοινωνία και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης» στο τμήμα του Παντείου Πανεπιστημίου, συνέχισε την ραδιοφωνική του καριέρα ξεκινώντας από τον ANT1 Radio το 1991. Ήταν η αρχή μιας ξέφρενης και σημαντική πορεία στα μεγαλύτερα ραδιόφωνα της Αθήνας: Kiss Fm, Klik Fm, Nitro Radio, Status Fm, Best Radio ως Διευθυντής προγράμματος και Dromos Fm.
    Αλλά η καριέρα του δεν στάθηκε μόνο στα ραδιόφωνα, την σημαντικότερη δουλειά ο Νεκτάριος Τυράκης την έκανε στις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες της Ελλάδας! Ξεκίνησε από την BMG ως International Promo Manager για να αναδείξει μια πλευρά που κανένας δεν πίστευε ότι είχε. Εκτοξεύοντας στα ύψη τις πωλήσεις του ξένου ρεπερτορίου αρχίζει να γίνεται περιζήτητος και έτσι από τα χέρια της BMG περνάει στην Sony Music Greece πάλι ως International Promo Manager και διαπρέπει για άλλη μια φορά. Γίνεται Marketing Manager και Α&R Manager στην Powerplay Music της Universal Music, υπογράφει αποκλειστικό συμβόλαιο με την Sony Music Greece ως στιχουργός και αναλαμβάνει τον τομέα του Ελληνικού ρεπερτορίου της εταιρείας.
    Το 2005 - 2007 το Mega Channel τον προσλαμβάνει ως Music editor του σόου “So You Think You Can Dance”, ενώ παράλληλα από το 2006 εργάζεται για την Universal Music Greece στον τομέα που τον ανέδειξε: International Promo Manager. Η μοναδικές του ικανότητες στον επαγγελματικό του τομέα του δίνουν την δυνατότητα να αναλάβει ταυτόχρονα και το πόστο των Compilations and Catalogue Manager της εταιρείας.
    Από το 2014 μέχρι σήμερα, μετά από 23 χρόνια επιτυχημένης καριέρας, μεταπηδά στην Warner Music Greece και αναλαμβάνει τα τμήματα των International Marketing Manager, International A&R Manager, Compilations, Catalogue και Special Marketing Manager.
    Είμαι ευτυχής που μου δίνετε η ευκαιρία να διευκρινίσω στο εύρη κοινό την σπουδαία επαγγελματική πορεία του Νεκτάριου Τηράκη, είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται απλά για έναν καταξιωμένο στιχουργό με αμέτρητες επιτυχίες, χρυσούς και πλατινένιους δίσκους, αλλά έναν ευφυή άνθρωπος που ευθύνεται για την επιτυχία πολλών άλλων καλλιτεχνών στους τομείς  που υπηρετεί 25 συναπτά έτη μέσα στις σημαντικότερες δισκογραφικές εταιρίες της Ελλάδας.
    Εκτός από την σημαντική του πορεία ως στιχουργός υπήρξε και Συντάκτης στο περιοδικό Pop Corn την περίοδο 1994 – 2000.

Είναι μεγάλη μου τιμή να φιλοξενώ στην ιστοσελίδα μας ένα από τα σπουδαιότερα μυαλά της Ελληνικής Show Biz, τον κύριο Νεκτάριο Τυράκη. Νεκτάριε σε ευχαριστώ πολύ για την παραχώρηση που μου κάνεις μιας και γνωρίζω ότι δεν δίνεις εύκολα συνεντεύξεις, είσαι πάντα αφοσιωμένος στους στόχους σου και αφιερωμένος στην μουσική βιομηχανία.

Η πολυετής φιλία μας μου έδωσε το προνόμιο να σε γνωρίσω σε πολλές εκφάνσεις σου, αλλά ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά, από μικρός τί ονειρευόσουν να γίνεις, είχες το μικρόβιο του καλλιτέχνη μέσα σου ή σου βγήκε στην πορεία;
   
Μπα όχι, καμία σχέση το πρώτο πράγμα που ονειρεύτηκα να γίνω ήταν σεισμολόγος, αλλά τελικά στην πορεία άλλαξα γνώμη. Φυσικά η μουσική με γοήτευε από την αρχή αλλά ήθελα να κάνω και ένα πράγμα που είναι ανέφικτο, προφανώς γι’ αυτό είχα διαλέξει την σεισμολογία. Τελικά με κέρδισε η μουσική βιομηχανία και αυτήν υπηρετώ 25 χρόνια τώρα.

Πώς άρχισες να καταλαβαίνεις ότι έχεις ιδιαίτερη κλήση στην στιχουργία;
    Έγραφα πάντα από μικρός μου άρεσε να γράφω αλλά δεν τα έδινα ποτέ, με την έννοια ότι δεν ήθελα κανένας να τα δει δεν ήθελα με κανένα να τα μοιραστώ. ‘Έγινε εντελώς τυχαία το πρώτο μου τραγούδι, ήταν η ηχογράφηση για το «Θα σ ’αγαπώ» της Μαντώ το 2000 το οποίο ήταν διασκευή του γαλλικού τραγουδιού “Je Te Dis Oui”. Ο στιχουργός που είχε επιλεχθεί επέστρεψε στην εταιρεία με το τραγούδι γιατί δεν μπορούσε να το γράψει, τελικά είχα γράψει εγώ στοίχους από μόνος μου και τους πήγα την επόμενη μέρα στην δισκογραφική εταιρεία, τους άρεσαν και έτσι τελικά βγήκε το τραγούδι.
    Από εκεί άρχισα να ξεθαρρεύω, να παίρνω αυτό το θάρρος για να μπορώ να δίνω τα τραγούδια μου, έτσι έγινε και η πρώτη επαφή με την στιχουργική ως επάγγελμα πια.

Θυμάσαι ποιος ήταν εκείνος που πίστεψε σε εσένα και στο ταλέντο σου και σε ώθησε να κάνεις το όνειρο σου πραγματικότητα;
    Ο άνθρωπος που βασικά με έβαλε στην δισκογραφία και σε αυτό που έχω εξελιχθεί και είμαι σήμερα είναι ο Γιώργο Πολυχρονίου, αυτός με πίστεψε πρώτα απ’ όλους και έπειτα ο πρώτος μου διευθυντής στην BMG ο Μίλτος Καρατζάς.

Ποιο ήταν το πρώτο τραγούδι που κυκλοφόρησε με δικούς σου στίχους;
   
Το 2000 το τραγούδι “Θα σ ’αγαπώ” της Μαντώ που κυκλοφόρησε στο δίσκο της “Σε άλλη διάσταση” το οποίο ήταν διασκευή του γαλλικού τραγουδιού “Je Te Dis Oui” των Lana Sebastian, Lyvia d'Alché και Paul Sebastian το οποίο ερμήνευσε η Michèle Torr το 1999.

Επέλεξες ένα δύσκολο καλλιτεχνικό κλάδο, και λέω δύσκολο γιατί ακούμε συχνά τραγούδια που δεν έχουν καμία συνοχή και καμία στιχουργική ποιότητα, πόσο δύσκολο είναι άραγε να παντρέψεις την μουσική με το στοίχο;
   
Κοίτα βασικά το έχω σαν αρχή να μην θέλω να κρίνω τους στοίχους των άλλων, δεν μου αρέσει γιατί ο καθένας όταν γράφει καταθέτει μέρος της ψυχής του, αυτό τουλάχιστον θέλω να πιστεύω εγώ.
    Από την άλλη μεριά βέβαια έχω γνώμη και άποψη, υπάρχουν στοίχοι που μου αρέσουν και άλλοι που δεν μου αρέσουν, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι και οι στίχοι που δεν μου αρέσουν δεν είναι καλοί ή ότι δεν έχουν απήχηση, αυτά είναι δυο διαφορετικά πράγματα.
    Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια προσπάθεια οι στίχου να είναι διαφορετική από μια μεγάλη μερίδα στιχουργών, αλλά υπάρχει και μια άλλη μερίδα στιχουργών που χρησιμοποιούν τα ίδια και τα ίδια. Παρόλα αυτά όμως τα τραγούδια γίνονται επιτυχίες.
    Φυσικά και είναι δύσκολο να παντρέψεις την μουσική με το στοίχο ειδικά όταν μπροστά σου έχεις έναν «πιλότο» που πρέπει πάνω να πατήσεις και να γράψεις τραγούδι. Παρόλα αυτά πλέων θεωρώ από την δική μου την πλευρά ότι γίνετε με μια ευκολία, είναι παράδειγμα σαν να μαθαίνεις ποδήλατο, δεν το ξεχνάς ποτέ.

Μπορείς να μου περιγράψεις τον δικό σου τρόπο γραφής; Όταν σου δίνουν μια μελωδία τί κάνεις, ποια είναι η δική σου διαδικασία;
     Αρχικά ακούω την μελωδία πάρα πολλές φορές για να δω τη θέλω να γράψω και ποιο θα είναι το θέμα του τραγουδιού και έπειτα γράφω πάντα πρώτα το refrain. Δηλαδή βρίσκω ποιος θα είναι ο τίτλος και το refrain και μετά γράφω το couplet, Αυτή είναι η διαδικασία.

Έχεις γράψει στίχους για πολλούς διάσημους Έλληνες καλλιτέχνες, στίχοι σου έχουν κάνει ανθρώπους να ζήσουν πληθώρα συναισθημάτων. Πώς νιώθεις που οι δημιουργίες σου  αγγίζουν τις ψυχές των ανθρώπων;
   
Βασικά οι δημιουργίες μου αγγίζουν πρώτα την δικιά μου ψυχή γιατί τα περισσότερα τραγούδια που έχω γράψει είναι βιωματικά, δηλαδή αφορούν καταστάσεις τις οποίες έχω ζήσει στην ζωή μου και γι’ αυτό και θεωρώ ότι κάθε ένα από αυτά τα τραγούδια έχουν μέσα τους ένα κομμάτι δικό μου. Μου αρέσει όταν αυτό το πράγμα περνάει στον κόσμο και ταυτίζετε με το τραγούδι, αυτό είναι το μεγαλύτερο βραβείο που μπορεί να πάρει ένας στιχουργός.
    Φυσικά και αισθάνομαι υπέροχα και είναι πάντα όπως ήταν ακριβώς η πρώτη φορά, όπως όταν δίνεις ένα δώρο σε ένα παιδί αισθάνεται κάθε φορά την ίδια χαρά και την ίδια αγαλλίαση, το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με εμένα.

Εσύ πως αντιλαμβάνεσαι την μουσική και τους στίχους από τα τραγούδια που ακούς; Μπαίνεις στην διαδικασία της σύγκρισης ή αφήνεσαι στο συναίσθημα;
   
Ναι, πολλές φορές μπαίνω στην διαδικασία της σύγκρισης ή ακόμα πολλές φορές σε ένα τραγούδι που μου αρέσει πάρα πολύ γράφω πάνω του στίχους δικούς μου, το έχω κάνει αυτό στο παρελθόν. Προσπαθώ να δω από την δική μου μεριά τη θα έγραφα εγώ.
    Από την άλλη μεριά, τις περισσότερες φορές αφήνομαι στο συναίσθημα και το τι θα μου βγάλει το κάθε τραγούδι, είναι δηλαδή ανάλογα με το τι συναισθήματα σου βγάζει το κάθε τραγούδι, ο κάθε τραγουδιστής, ο τρόπος με τον οποίο το ερμηνεύει, όλα παίζουν ένα ρόλο φυσικά, και η ψυχολογική κατάσταση στην οποία βρίσκομαι στην αντίστοιχη στιγμή.

Υπάρχει η τάση τα τελευταία χρόνια οι τραγουδιστές να γράφουν τους στοίχους και την μουσική από τα τραγούδια που ερμηνεύουν, ανεξαίρετος τον τομέα του ταλέντου τους, δίνοντας μας άλλοτε καλά η άσχημα αποτελέσματα. Επικροτείς αυτή την τάση ή θεωρείς σπάνιο να μπορεί ένας να τα κάνει όλα;
   
Κοίτα, υπάρχουν ορισμένα άτομα που μπορούνε να το κάνουνε και να το υποστηρίξουνε αυτό, στο εξωτερικό υπάρχει κυρίως αυτή η τάση όχι τόσο στην Ελλάδα, δεν έχω δει πολλούς Έλληνες καλλιτέχνες να γράφουν δικά τους τραγούδια.
    Στο εξωτερικό γίνετε κατά κόρων, νομίζω ότι το χρησιμοποιούν όλο αυτό για να δείξουν ότι είναι και δημιουργοί ταυτόχρονα, δηλαδή ότι δεν είναι μόνο ένα δημιούργημα μιας δισκογραφικής εταιρείας και ότι άγετε και φέρεται ανάλογα με το τί θέλει η αντίστοιχη εταιρεία από τον καλλιτέχνη, αλλά ότι έχει άποψη, ότι μπορεί να γράφει τραγούδια, ότι μπορεί να είναι και παραγωγός και πολλά τέτοια.
    Στην Ελλάδα δεν συμβαίνει τόσο έντονα αυτό. Υπάρχουν περιπτώσεις στο εξωτερικό που μου αρέσουν πάρα πολύ οι στίχοι που έχει γράψει ο καλλιτέχνης, υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν μου αρέσουν καθόλου, και θεωρώ ότι είναι λάθος του καλλιτέχνη να θέλει να πάρει και το ρόλο του στιχουργού.
    Γενικά σε αυτό το κομμάτι πιστεύω ότι ισχύει το «καθείς εφ' ω ετάχθη», δηλαδή ο καθένας στο είδος του.

Είσαι μέσα στον καλλιτεχνικό χώρο πάρα μα πάρα πολλά χρόνια, υπήρξες πετυχημένος ραδιοφωνικός παραγωγός και διευθυντής ραδιοφωνικού σταθμού. Δούλεψες στις μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες και στον τομέα σου είσαι Νο1 στην Ελλάδα. Σου έχει λείψει το ραδιόφωνό και η επαφή σου με τον κόσμο;
   
Ναι γιατί είναι ένα εντελώς διαφορετικό πράγμα, η επαφή με τον κόσμο είναι πολύ πιο άμεση, όταν κάνεις ραδιόφωνο νιώθεις ότι σε ακούν διάφοροι άνθρωποι, ζουν με τα τραγούδια σου, περνάνε καλά η όχι, περνάνε διάφορες στιγμές της ζωής τους ακούγοντας σε. Είναι μια εντελώς διαφορετική σχέση πιο άμεση έχει δια δραστικότητα μπορεί να σε πάρει κάποιος τηλέφωνο να σου πει  ότι αυτή την ώρα βρίσκετε κάπου και σε ακούει, σου μεταφέρει ταυτόχρονα αυτό που αισθάνεται ο ίδιος. Είναι μια σχέση η οποία δεν νομίζω ότι σε όσους την έχουν ζήσει δεν την αποζητάνε. Απλά τα τελευταία χρόνια τόσο από θέμα χρόνου που δεν έχω, όσο και από θέμα ότι το ραδιόφωνο έχει γίνει εντελώς διαφορετικό από το ραδιόφωνο το οποίο θα ήθελα να κάνω εγώ, απέχω. Αυτό δεν σημαίνει ότι η σχέση αυτή δεν είναι μια σχέση ζωής.

Αλήθεια, πότε μπήκε στην καλλιτεχνική σου ζωή η Eurovision; Πότε άρχισες να σκέφτεσαι ότι θες να γράψεις τραγούδι για τον διαγωνισμό;
   
Πρώτο είδα το διαγωνισμό το 1977, όντας πάρα πολύ μικρός τότε, ωστόσο θυμάμαι ότι το 1988 είχα αποφασίσει ήδη να γράψω τραγούδι και το είχα ανακοινώσει σε κάτι φίλους οι οποίοι προφανώς με είχαν περάσει και για τρελό. Παρόλα αυτά η ζωή, ο Θεός και το σύμπαν τα έφεραν έτσι ώστε κατάφερα να κάνω το όνειρο μου πραγματικότητα, ήταν κάτι που όντος ήθελα να το κάνω, είναι η τρίτη φορά φέτος που το κάνω πια επίσημα και είμαι πολύ ευτυχισμένος και πολύ χαρούμενος γι’ αυτό. Υπάρχουν κι άλλες φορές οι οποίες δεν πέτυχα το στόχο μου να εκπροσωπήσω τη χώρα ή κάποιες άλλες χώρες , αυτό δεν σημαίνει ότι με έβαλε κάτω, η ότι  με αποθάρρυνε, ναι στεναχωρήθηκα εκείνη την ώρα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μου δημιούργησε αν θες και μια αποστροφή προς την όλη διαδικασία. Χαίρομαι κάθε φορά που γράφω τραγούδι, κάθε φορά που εκπροσωπώ μια χώρα και μακάρι να με αξιώσει ο Θεός να έχω όσο περισσότερες συμμετοχές μπορώ.

Ήσουν πάντα θαυμαστής του διαγωνισμού; Τον παρακολουθούσες από παιδί;
    Ναι βεβαίως από το 1977 όπως προ είπα, και από τότε κάθε χρόνο ανελλιπώς παρακολουθώ την εξέλιξη του διαγωνισμού.

2004 και Shake it, πώς προέκυψε η συνεργασία σου με τον Νίκο Τερζή και τον Σάκη Ρουβά τότε; Τί θυμάσαι πιο έντονα από την συμμετοχή σου αυτή;
    Καταρχήν να πούμε ότι η ανάθεση είχε γίνει στο Νίκο Τερζή, ο Νίκος επέλεξε εμένα για να γράψω τότε τα 3 υποψήφια τραγούδι, επιλέχτηκε το “Shake it” αφού άκουσαν οι υπεύθυνοι τα 3 τραγούδια, ως το πιο εμπορικό όλων και αυτό το οποί θα ταίριαζε περισσότερο στη μορφή του διαγωνισμού.
    Ήταν μια αναπάντεχη συνεργασία, το να αρχίζεις και να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα με το Σάκη Ρουβά έναν από τους πιο αξιόλογους πιο φωτισμένους Pop Star  που έχει η Ελλάδα, φυσικά μου δημιούργησε ένα έξτρα άγχος αλλά αυτό το άγχος ήταν λειτουργικό, ήταν δημιουργικό και όμορφο.
   Έχω ναι μεν και άσχημες στιγμές αλλά με τα χρόνια αυτές οι άσχημες στιγμές δεν υφίστανται πια μέσα στο μυαλό μου και κρατάω πάντα τις καλές στιγμές από κάθε συνεργασία, εξάλλου το αποτέλεσμα ήταν τέτοιο που δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να έχω στο μυαλό μου το οτιδήποτε άλλο. Μια τρίτη θέση στο διαγωνισμό με 252 βαθμούς, τους περισσότερους που έχει πάρει η Ελλάδα ακόμα και από το βραβείο της, τελικά πιστεύω ότι δικαιώθηκε η προσπάθεια μας.
    Υπάρχουν ακόμα άνθρωποι οι οποίοι ασχολούνται με το “shake it” αν ήταν κακής ποιότητας, αν ήταν ένα ελαφρύ τραγούδι και διάφορα τέτοια. Τα ακούω όλα αυτά, ναι μεν με στεναχωρούνε αλλά δεν με ρίχνουν πια, η ιστορία έχει γράψει, το τραγούδι αυτό το έχει κρίνει και η ιστορία και ο χρόνος και ένα τραγούδι το οποίο ακούγετε ακόμα και σήμερα το ίδιο ευχάριστα θεωρώ ότι έχει πετύχει το στόχο του και το σκοπό του.

Πόσες φορές επιχείρησες να πας στην Eurovision  για την Ελλάδα; Έχεις εκπροσωπήσει στο παρελθόν άλλη χώρα στον διαγωνισμό;
   
Πολλές φορές έχω προσπαθήσει να εκπροσωπήσω την Ελλάδα στο διαγωνισμό της Eurovision, άρχισα το 2003 με την Νίνα Λοτσάρη, το 2005 είχα δώσει τραγούδι για την Έλενα Παπαρίζου, το 2006 είχα δώσει τραγούδι στην Άννα Βίσση, το 2007 στην Τάμτα, το 2008 είχα δώσει 2 τραγούδια και στην Καλομοίρα και στην Χρύσπα, οπότε ναι έχω προσπαθήσει πολλές φορές, αυτές είναι βασικά που δεν ξέρετε. Αυτές που ξέρετε είναι το Shake it με το Σάκη Ρουβά το 2004, με το τραγούδι τον Émigré το Touch me deep inside, και με τη Ντόρα το 2012 και το Baby I’m yours. Και είχα εκπροσωπήσει επίσης την Λευκορωσία το 2005 με το Love me tonight με την Angelica Agurbash.

Ας περάσουμε όμως σε ένα μεγάλο κεφάλαιο της καριέρας σου, Νεκτάριος Τυράκης και Serhat Hacıpaşalıoğlu. Στην συνέντευξή που μας παραχώρησε προ ημερών ο Serhat αναφέρθηκε σε εσένα ως «ο πολυαγαπημένος μου αδερφός», πότε και πώς άρχισε η γνωριμία – συνεργασία σας;
   
Και για μένα ισχύει το ίδιο, είναι όντος αγαπημένος μου και τον αποκαλώ κιόλας «αγαπημένε μου αδερφέ», είναι ένας άνθρωπος ο οποίος εκτός από εξαιρετικός συνεργάτης και τραγουδιστής, ο οποίος είναι τελειομανής και θέλει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια να ελέγχει, θεωρώ ότι τα τόσα χρόνια που γνωριζόμαστε έχουμε αναπτύξει μια σχέση αδελφική και φιλική και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο και τον σέβομαι και τον αγαπάω πέρα από καλλιτέχνη κυρίως σαν άνθρωπο.

Πώς προέκυψε η φετινή εκπροσώπηση του Άγιου Μαρίνου, ποια είναι τα συναισθήματά σου γι’ αυτή την διάκριση;
   
Καταρχήν έγινε η πρόταση στο Serhat να εκπροσωπήσει την χώρα, επιλέχτηκαν δέκα τραγούδια αρχικά, μετά τα δέκα έγιναν τρία και έπειτα μια επιτροπή του Άγιου Μαρίνου άκουσε αυτά τα 3 τραγούδια και επέλεξαν το δικό μου.
    Με μεγάλη μου χαρά εκπροσωπώ την Δημοκρατία του Άγιου Μαρίνου, ναι μεν είναι μια μικρή χώρα αλλά με τεράστια ιστορία και θεωρώ ότι έχει πολύ ωραία μέρη πολύ μεγάλο πολιτισμό και εξαιρετικά αξιοθέατα. Θέλω να πιστεύω ότι η εκπροσώπηση θα βγάλει το κράτος ασπροπρόσωπο και πιστεύουμε όλοι σε μια καλή θέση στην φετινή Eurovision.

Η ιστορία του Άγιου Μαρίνου στην Eurovision μετράει με την φετινή εκπροσώπηση επτά συμμετοχές με μια μόνο είσοδο στον μεγάλο τελικό, σε αγχώνει αυτό;
    Κοίτα τα στατιστικά πάντα τα βλέπω, αλήθεια είναι, με αγχώνει όχι γιατί δεν είχαν περάσει οι προηγούμενες συμμετοχές, με αγχώνει το τι θα κάνει η δική μας η συμμετοχή στο διαγωνισμό. Θεωρώ ότι όλοι θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, ήδη η ομάδα εμπεριέχει πολύ μεγάλα ονόματα όπως ο Manfred Thierry Mugler και όλοι μας θα προσπαθήσουμε έτσι ώστε ο Άγιος Μαρίνος να βρίσκεται στον τελικό.

Ο Serhat μας αποκάλυψε ότι γι’ αυτόν δεν ήταν δύσκολη η επιλογή του τραγουδιού I didn’t know, αφού το αγάπησε από το πρώτο κιόλας demo. Εσύ από την μεριάς σου πόσο δύσκολο ήταν να γράψεις ένα τραγούδι για τον διαγωνισμό, και τί σημαίνει αυτό το τραγούδι για εσένα;
   
Το τραγούδι I didn’t know είναι ένα βαθιά συναισθηματικό τραγούδι το οποίο περιέχει προσωπικά στοιχεία από μια συγκεκριμένη κατάσταση που έχω βιώσει στην ζωή μου, άρα το τραγούδι είναι βιωματικό.
    Με αυτό τον τρόπο προσπάθησα να βάλω περισσότερο συναίσθημα και να το εμπλουτίσω με δικές μου καταστάσεις τις οποίες έζησα. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο πιστεύω στο συγκεκριμένο τραγούδι, και σε κάθε τραγούδι που εμπεριέχει αλήθεια, και είμαι πολύ υπερήφανος για το I didn’t know.

Υπάρχει τελικά η «μαγική» συνταγή για ένα επιτυχημένο τραγούδι στον διαγωνισμό της Eurovision;
    Όχι δεν υπάρχει τίποτα απολύτως, έχουμε δει τραγούδια αριστουργήματα να καταποντίζονται και τραγούδια φαιδρά να κάνουν επιτυχία. Δεν νομίζω ότι υπάρχει συνταγή, εξάλλου η Eurovision μας έχει αποδείξει ότι μπορούν να έρθουν τα πάνω κάτω!
    Εκατοντάδες φορές έχουμε δει τραγούδια να είναι ψηλά στα στοιχήματα κα να μην πηγαίνουν καλά. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι όσο κάποιος δουλεύει την συμμετοχή του τόσο περισσότερο έχει πιθανότητες να πάει καλά.
    Εκτός αυτού πιστεύω ότι δεν είναι μόνο τα 3 λεπτά της Eurovision, ένα τραγούδι κρίνεται και από την πορεία την οποία θα έχει μετά, δηλαδή έχουμε δει και τραγούδια που δεν έχουν πάει καλά στην Eurovision να κάνουν επιτυχία. Οπότε όλο κρίνεται σαν αποτέλεσμα μετά, ανεξάρτητα από την βαθμολογία ή το αποτέλεσμα που θα έχει ένα τραγούδι.

Εξήντα ένα χρόνια Eurovision Song Contest, ποια τραγούδια αγάπησες και ποια τραγούδια πιστεύεις ότι είχαν πολύ έξυπνο στίχο;
    Το αγαπημένο μου τραγούδι ever στη Eurovision νομίζω ότι το ξέρεις… και είναι του Roger Bens "Femme dans ses rêves aussi" της Γαλλίας το 1985, το νούμερο δύο τραγούδι μου στην Eurovision είναι από την ίδια χρονιά η συμμετοχή της Ισπανίας με την Paloma San Basilio και το “La fiesta terminó”, και το τρίτο καλύτερό μου είναι το “For A Thousand Years” της Darja Švajger η συμμετοχή της Σλοβενίας το 1999. Το “For a thousand years” θεωρώ ότι έχει έναν εξαιρετικό στίχο, βέβαια υπάρχουν και στίχοι σλόγκαν που έχουν κάνει επιτυχία στην Eurovision. Αυτό βέβαια αφορά την κατάσταση στην οποία είναι ο καθένας, έχω περάσει καλά και με τη Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai χορεύοντας το, ακόμα και με τις γιαγιάδες της Ρωσίας. Θεωρώ ότι κάθε τραγούδι είναι ανάλογα και με την ώρα που το ακούς, την ψυχολογία σου την διάθεση σου.

Μέσα από την πορεία σου ως καλλιτέχνης – στιχουργός, πώς βλέπεις την εξέλιξη του διαγωνισμού; Με την επίσημη είσοδο της Αυστραλίας μια μερίδα ατόμων ισχυρίζεται ότι ο όρος “Eurovision” έχασε την ουσία του, εσύ πώς το εκλαμβάνεις;
    Όχι, πιστεύω ότι η Eurovision είναι ένας ζωντανός οργανισμός, δεν μου αρέσει αυτό το πράγμα του αφορισμού που ακούω από διάφορες πλευρές, ότι πρέπει να μένουν όλα ίδια, πρέπει να εξελίσσετε ο διαγωνισμός ανάλογα με τις συνθήκες.
    Η Αυστραλία μπήκε για το γεγονός ότι σαν έθνος τους αρέσει πάρα πολύ η Eurovision, έχει υψηλά νούμερα τηλεθέασης, γι’ αυτό μπήκε στο διαγωνιστικό μέρος. Πήρε μέρος πέρση πειραματικά και βλέπω ότι συνεχίζει φέτος, ωραίο είναι αυτό και ψηφίζει κιόλας φέτος.
    Ναι μεν εμείς οι πιο παλιοί έχουμε συγκεκριμένα στο μυαλό μας την Eurovision, μόνο με τα κράτη της Ευρώπης και με κάποιες άλλες προσμίξεις, αρχικά μπορεί να μας φαινόταν κάπως περίεργο όλο αυτό όμως φαντάζομαι ότι θα το συνηθίσουμε.
    Θέλω να πιστεύω ότι η Eurovision θα εξελιχθεί , θα αποκτήσει ξανά την αίγλη την οποία είχε, θέλω να πιστεύω επίσης ότι θα βγάζει τραγούδια επιτυχίες, γιατί αυτό είναι το βασικό σε ένα διαγωνισμό. Έχουμε δει χρονιές που ακόμα και ολόκληρο το top 10 γινόταν επιτυχία, αυτό θέλω εγώ από την Eurovision, να πηγαίνουν ωραία τραγούδια , να περνάμε καλά και να ακούμε τραγούδια σε πορεία και σε διάρκεια.

Και τελειώνοντας αυτή την υπέροχη συνέντευξη θα ήθελα να μου πεις τί έχεις αποκομίσει από την εμπειρία σου στο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision;
    Η αλήθεια είναι ότι έχω αποκομίσει ωραίες στιγμές, έντονες στιγμές, αξέχαστες, μια από αυτές που μου έρχονται τώρα στο μυαλό είναι το 2004 την ώρα της βαθμολογίας δεν καταλάβαινα τίποτα, είχαμε πιει τόσο πολύ με το Νίκο Τερζή και ταυτόχρονα ήταν τόση πολύ η ένταση που έβλεπα τους βαθμούς να πηγαινοέρχονται στον πίνακα και όλο αυτό το πράγμα ήταν για μένα εντελώς πρωτόγνωρο και έπρεπε να καθίσω αρκετές ώρες μετά και χρόνια να συνειδητοποιήσω την βαθμολογία. Κάθε μια συμμετοχή έχει και τα δικά της είτε είναι συμμετοχή που δεν πήγε στην Eurovision είτε συμμετοχή που πήγε.
    Φυσικά ο καθένας ο οποίος συμμετέχει παίρνει το καλύτερο δυνατό από την εμπειρία, θεωρώ βασικά ότι η εμπειρία παίζει ρόλο, και το ότι το όνειρό σου γίνεται πραγματικότητα και σίγουρα οι στιγμές!

Κλείνοντας θα ήθελες να στείλεις μια ευχή για την φετινή Eurovision και για τις συμμετοχές της Ελλάδας και του Άγιου Μαρίνου.
        
Πάντα θέλω να πηγαίνει καλά η Ελλάδα στην Eurovision και το βλέπω ως θεατής, δεν το βλέπω ως δημιουργός. Από την πλευρά του δημιουργού να θες, όταν έγραψα για την Ελλάδα, από εκεί και πέρα στο μυαλό μου κάτι άλλαξε, ακόμα και οι συμμετοχές που δεν μου άρεσαν μπήκα στην διαδικασία να μου αρέσουνε. Διότι ο καθένας όταν εκπροσωπεί μια χώρα έχει ένα τεράστιο βάρος πάνω του, και προσπαθώ πάντα να βρίσκω τα θετικά στοιχεία σε κάθε συμμετοχής.
Και όπως έχω πει κιόλας, έχω ζητήσει και συγνώμη από δυο συμμετοχές γιατί τις είχα κρίνει άκομψα στο παρελθόν. Γιατί όταν ήρθα εγώ στην θέση τους, το να βλέπω άσχημα σχόλια και να υπάρχει άσχημη ατμόσφαιρα δεν μου άρεσε, οπότε αναθεώρησα και ανασκεύασα.
    Πάντα θέλω να πηγαίνει καλά η Ελλάδα και πιστεύω να είμαι από αυτούς που έβαλαν ένα λιθαράκι στο να είναι η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στο διαγωνισμό. Πάντα θα έχω μέσα μου την φλόγα να την εκπροσωπήσω ξανά και θέλω πάντα η Ελλάδα να είναι μέσα στον τελικό.
    Οπότε εύχομαι καλή επιτυχία στην Ελλάδα, στην Κύπρο και βέβαια στον Άγιο Μαρίνο.

Ευχαριστώ πολύ τον υπέροχο άνθρωπο και φίλο Νεκτάριο Τυράκη για την πολύτιμη αυτή συνέντευξη. Οι συνεργάτες μου και εγώ του ευχόμαστε κάθε επιτυχία και ευτυχία στην Eurovision και στην ζωή του.
Ευχαριστούμε επίσης όλους τους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας 12points.gr για την στήριξή σας.